10 najlepszych książek marketingowych dla właścicieli małych firm

Pięć najczęstszych błędów zapracowanego managera


Jedynie ktoś, kto nie podejmuje żadnych czynności, nie myli się. W rozmaitych przypadkach może okazać się to nawet przewidywalne. Błędy zdarzają się ludziom pełniącym kierownicze stanowiska na niejednym szczeblu. Czy w gronie kadry najbardziej narażonej na to ryzyko są fachowcy od kierowania zespołami zadaniowymi? Czy coś temu zaradzą szkolenia dla managerów?

Na bakier z komunikacją

Komunikacja to istotny element w większości relacji, także tej zawodowej. Jednym z podstawowych i często spotykanych błędów zarządzających jest brak zdolności do komunikowania się z grupą, ale także z innymi działami. Efektem są półprawdy, nieściśle przekazywane informacje lub kompetencyjny chaos, jak również to, że czasami dwa zespoły pracują nad tym samym zadaniem, nie mając o tym pojęcia. Przepływ informacji w przedsiębiorstwie uda się ulepszyć za sprawą takich form udoskonalania jak szkolenia dla managerów. Możemy nie znaleźć innej metody, by problem porozumiewania się nie zakłócał pracy w danym środowisku.

Czy managerowie są nieomylni?

Czasami bywa że początki pracy na kierowniczym stanowisku (ale nie tylko) definiuje nadmierne zaufanie do własnych decyzji. Wierząc we własne siły, promuje jedynie swoje opinie i koncepcje, co wpływa demotywująco na resztę zespołu i niszczy jakąkolwiek pomysłowość. Gdy pod czymś nie ma stempla managera, myśli on, że nie ma co w ogóle brać tego pod uwagę. W ten sposób trudno zbudować solidny zespół I tu ponownie mogą pomóc szkolenia dla managerów, które przynoszą szansę na zrozumienie, jak zaangażować zespół, wcale nie tracąc na swoim autorytecie.

Manager powinien skupić uwagę resztę zespołu w trakcie spotkania

Nie jest to tajemnicą, że zebrania zwykle należą do uciążliwych. To wykroczenie można przypisać nawet rutynowanym managerom. Zero konkretów, bylejakość organizacyjna, a więc i duża ilość mylnych sygnałów. Dzięki szkoleniom dla managerów to właśnie grupa kierownicza może się nauczyć, jak organizować narady.

Nie można będzie kierować bez jasnych kryteriów oceny

Pracownicy, którzy są zmotywowani i odpowiednio wynagradzani, są wydajni i bardziej pomysłowi. Zbyt często jednak okazuje się, że managerowie słabo wykorzystują przełożenie tego czynnika na swoich ludzi. To zawsze skutkuje niewłaściwym efektem.

Mody w zarządzaniu? Nie daj się na to złapać Nowinki pojawiają się także w temacie zarządzania. Przedsiębiorstwa, zapatrujące się w nowatorskie metody menadżerki, odrzucają efektywną pracę. Managerowie zapominają, że podstawa to zbilansowane potrzeby i wymagania, a nie podążanie za modą.

Tych błędów można unikać. Szkolenia dla managerów dobrane do potrzeb instytucji dają możliwość, by się z nimi uporać, zapalić zespół do kooperacji i w dobrej atmosferze osiągać zyski.